Aplikacja graficzna Tilt Brush od Google trafiła na Oculusa

Technologia VR nie rozwija się tak szybko, jak byśmy tego oczekiwali, przez co powoli staje się jednym z największy rozczarowań ostatnich lat. Niemniej jednak są aplikacje, które dają nadzieję na lepsze jutro, a wśród nich bryluje Tilt Brush.

Technologia VR nie rozwija się tak szybko, jak byśmy tego oczekiwali, przez co powoli staje się jednym z największy rozczarowań ostatnich lat. Niemniej jednak są aplikacje, które dają nadzieję na lepsze jutro, a wśród nich bryluje Tilt Brush.

Wirtualna rzeczywistość jest jak na razie mało rzeczywista, jednak coraz częściej pojawiają się aplikacje, które sugerują, że rozwój VR zaczyna zmierzać w odpowiednim kierunku. Jednym z takich programów jest stworzony przez Google Tilt Brush, który pozwala na zabawę grafiką w 3D. Nie jest to co prawda nowość, ale w zeszłym tygodniu gigant z Mountain View zrobił kolejny krok do popularyzacji swojego dzieła.

Aplikacja Tilt Brush zadebiutowała w kwietniu zeszłego roku, ale z przyczyn technologicznych dostępna była jedynie na platformie HTC Vive. W zeszłym tygodniu Google ogłosiło, że program trafi także na popularniejszą (a przy okazji nieco tańszą) platformę Oculus Rift.

Jak opowiedziała Elisabeth Morant z Google, w przypadku Oculusa prace nad wprowadzeniem nań aplikacji trwały, odkąd tylko premiery doczekały się dedykowane mu kontrolery. A że są one znacznie poręczniejsze, niż te od HTC Vive – tworzenie może być tylko przyjemniejsze!

Oczywiście dostęp do technologii nie zagwarantuje nam sukcesów w branży graficznej. Mając jednak malarską smykałkę, można w Tilt Brush tworzyć prawdziwe cuda. Poniższy film pokazuje, jakie efekty można uzyskać, gdy za kontrolery chwycą zawodowi artyści:

Cena Tilt Brush na obu platformach jest podobna. By korzystać z tej aplikacji w HTC Vive, należy zapłacić 27.99$, natomiast w przypadku Oculus Rift – 29.99$.

Inną ważną rzeczą, jakiej dowiedzieliśmy się przy okazji tej premiery jest (być może chwilowy) brak dalszej ekspansji Tilt Brush. Morant ujawniła bowiem, że wykonanie portu i optymalizacji dla innego rodzaju platform jest dość problematyczne, w przeciwieństwie do transferu między platformami bazującymi na PC. Nie ma więc możliwości, by Tilt Brush trafiło w najbliższej przyszłości także na PlayStation VR.

 

Źródło: Oculus VR

Autor artykułu
More from Damian Halik

Gorzka czekolada to deser, który leczy wzrok (i nie tylko!)

Nawet jeśli gorzka czekolada nie jest waszym ulubionym przysmakiem, warto od czasu...
Czytaj wiecej